Pos-kanoume-ta-psonia-sto-super-market
Mamma's tips,  Uncategorized

Πως πρέπει να κάνουμε τα ψώνια του Supermarket.

Και φτάνει η ώρα για την επισκεψή μας στο σούπερ μάρκετ! 

Ευχάριστη συνήθεια αλλά και ανάγκη που αν δεν γίνει με την  σωστή προετοιμασία μπορεί να μας  κάνει να ξοδέψουμε χρήματα για αγαθά που στην πραγματικότητα δεν χρειαζόμαστε. 

Η λίστα του Σούπερ Μάρκετ

Πόσο όμως προετοιμασμένοι είμαστε για τις αγορές μας ? Το βασικότερο εργαλείο για να πραγμαγματοποιήσουμε  την αγορά των προϊόντων που  είναι απαραίτητα στην καθημερινότητά μας είναι να φτιάξουμε μια λίστα  με τα απαραιτητα τρόφιμα  ώστε να εξασφαλίσουμε ένα δυναμωτικό και γερό πρωινό , ένα θρεπτικό  μεσημεριανό  και να συμπεριλάβουμε και κάποια σνάκ  ιδανικά και γευστικά, αλλά όχι θερμιδογόνα (μπάρες, φρούτα, ξηροί καρποί).

Για μια ισορροπημένη διατροφή απαιτείται ποικιλία θρεπτικών συστατικών από όλες τις ποικιλίες τροφίμων. 

Επιλέγουμε λοιπόν από τις παρακάτω 6 (έξι) βασικές κατηγορίες τροφίμων :

amilouxa-souper-market

Αμυλούχα

 Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες , που αποτελούν και τη βάση της Μεσογειακής Διατροφής.
Επιλέγουμε  μια καλή ποικιλία από : 

Ζυμαρικά  όπως :  μακαρόνια, κριθαράκι, κουσκούς, χυλοπίτες κ.λ.π. , 

Ρύζι – κατά προτίμηση καστανό, 

Όσπρια όπως : φασόλια, φακές, φάβα κ.λ.π.,  

Δημητριακά πρωινού όπως : νιφάδες καλαμποκιού ή σιταριού, κουάκερ, 

Αρτοσκευάσματα όπως :  φρυγανιές, κράκερς, κριτσίνια, κρητικά παξιμάδια – κατά προτίμηση ολικής άλεσης και με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και αλάτι. Μπορείς μάλιστα, να αγοράσεις αλεύρι και να φτιάξεις το δικό σου υπέροχο ψωμί!

galaktokomika-souper-market

Γαλακτοκομικά

Επιλέγουμε  φρέσκο γάλα και γιαούρτι –κατά προτίμηση χαμηλών λιπαρών. Μπορούμε να επιλέξουμε και μια μικρή ποσότητα ( 1-2 φορές την εβδομάδα ως απογευματινό σνακ)  κάποιο επιδόρπιο γάλακτος (όπως  κρέμα με άνθος αραβοσίτου ή κρέμα καραμελέ) ή γιαούρτι με φρούτα ή μπισκότο. Αν θέλουμε να φτιάξουμε ένα σπιτικό γλυκό της μαμάς, ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες της συνταγής για τα προϊόντα που θα αγοράσουμε.

 Επίσης για τα τυριά επιλέγουμε με βάση τα λιπαρά τους. Προτιμάμε αυτά με χαμηλά λιπαρά, όπως τυρί κότατζ, ανθότυρο, μυζήθρα, κατίκι Δομοκού, φέτα, κίτρινο τυρί με μειωμένα λιπαρά.

Κρεατικά

Επιλέγουμε τις  κατάλληλες ποσότητες κρεατικών για το μαγείρεμα του κύριου γεύματος, όπως μοσχάρι ή χοιρινό – κατά προτίμηση το άπαχο μέρος του ζώου όπως : νουά, ψαρονέφρι, κοτόπουλο – ιδανικά στήθος χωρίς την πέτσα και ψάρι για 1-2 γεύματα την εβδομάδα.

katepsigmena-super-market

Κατεψυγμένα

Για λόγους εξοικονόμησης χρόνου αλλά και χρήματος, τα κατεψυγμένα τρόφιμα μπορούν να χρησιμοποιούνται περιστασιακά, αλλά όχι ως μοναδική επιλογή. 

Αλλαντικά

Τα αλλαντικά τις περισσότερες φορές αποτελούν σημαντική πηγή λιπαρών, ιδιαίτερα κορεσμένων, και αλατιού. Για το λόγο αυτό επιλέγουμε πιο  ισορροπημένες λύσεις όπως ζαμπόν γαλοπούλας ή ζαμπόν light, αλλαντικά με ελαιόλαδο και αλλαντικά με λιγότερο αλάτι.

frouta-laxanika-super-market

Φρούτα και λαχανικά

Απαραίτηση η  κατανάλωση 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών . Επομένως επιλέγουμε τα φρούτα και τα λαχανικά που προτιμάμε , τουλάχιστον 2-3 είδη σε κάθε περίπτωση. Προτιμάμε να είναι εποχής οπότε  είναι πιο φρέσκα και πιο φθηνά.

Για την άνοιξη επιλέγουμε αγκινάρες ,  φρέσκο αρακά, μαρούλι, μπρόκολο, παντζάρι, πράσσα, ραδίκια, σπαράγγια, σέσκουλο, σπανάκι, φράουλες , πορτοκάλια, μούσμουλα.

Για το καλοκαίρι επιλέγουμε καρπούζια, πεπόνια, βερύκοκα , ροδάκινα, κεράσια , καλαμπόκια, ντομάτες, μελιτζάνες.

Για το φθινόπωρο επιλέγουμε  σταφύλια, σύκα , μήλα, αχλάδια, κολοκυθάκια, φασολάκια, πιπεριές. 

Για το χειμώνα επιλέγουμε  μήλα, πορτοκάλια, μανταρίνια, αχλάδια, ακτινίδια, ρόδια κυδώνια,  λάχανο, καρότα, πράσσα, σπανάκι, χόρτα, μαρούλι, μπρόκολο, κουνουπίδι, μανιτάρια. 

baxarika-super-market

Μην ξεχνάς τα μυρωδικά!


Από την κατηγορία αυτή επιλέγουμε οπωσδήποτε και μυρωδικά όπως  : μαϊντανό, άνιθο, σέλινο, κρεμμυδάκια που δίνουν γεύση στα φαγητά μας . Επιλέγουμε επίσης και  αποξηραμένα φρούτα  όπως : δαμάσκηνα, βερύκοκα, σύκα  και χύμα ανάλατους ξηρούς καρπούς όπως : αμύγδαλα, καρύδια.  Είναι οι καλύτερες επιλεγές για τις «λιγούρες»  καθώς  σε ισορροπημένες ποσότητες δεν παχαίνουν και χορταίνουν.

Frouta-poy-antexoun-polu

Φρέσκα φρούτα και λαχανικά που αντέχουν αρκετές ημέρες:

Πιπεριές
Κρεμμύδια ξερά
Σκόρδα
Καρότα
Λάχανο
Πράσα
Πατάτες -γλυκοπατάτες
Λεμόνια
Αβοκάντο
Μήλα
Ακτινίδια
Πορτοκάλια
Μπανάνες

Simvoules-souper-market

Συμβουλές: 

Δεν βιαζόμαστε και φροντίζουμε  να έχουμε χρόνο όταν πηγαίνουμε για ψώνια, ώστε να έχουμε την δυνατότητα να συγκρίνουμε και να επιλέγουμε τα προιόντα που είναι τα πιο κατάλληλα για τις δικές μας ανάγκες.

Δεν αγοράζουμε προιόντα που είναι σε προσφορά εφόσον δεν μας χρειάζονται  

Δεν πάμε στο σούπερ μάρκετ χωρίς να έχουμε φάει πριν,  γιατί το πιθανότερο είναι να «υποκύψουμε»  και να αγοράσουμε «αμαρτωλές» λιχουδιές !


Please follow and like us:

2 Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error

Αν σου άρεσε το άρθρο, μην ξεχάσεις να το μοιραστείς...